2010. december 6., hétfő

Katicás születésnapi torta

Jó ideje agyaltam rajta, hogy milyen legyen a lányok szülinapi tortája. Ezért is kezdtem nézegetni a neten, s találtam rá jó pár tortakészítő lelkes amatőr (akik profi szinten űzik a cukrászkodást) blogjára. Ezért készültek a tanulmánytorták, s közben az előtanulmányból szerelem lett.
Szóval a lányok tortája igen nagy fejtörést okozott: egy legyen vagy kettő, milyen díszítéssel stb. Nagy kedvenceik nincsenek, közös pontjuk, hogy mindketten imádják a játékbabakocsit (amit aztán a Mikulás ma reggel meg is hozott nekik). Így biztos voltam benne, hogy babakocsi lesz a tortán. Kinéztem a youtube-on egy videót, ahol a fondant babakocsi-készítés fortélyait mutatják be, beszereztem a drótot is hozzá, aztán csak nem éreztem az igazinak. Aztán -ahogy az utóbbi időben rendre- jött a katica a képbe. Ugyanis nem tudatosan, rengeteg katicás dolgot kaptak a lányok (harisnya, Janka puhatalpú cipője, Bogyó és Babóca könyvek) tőlem, tőlünk, s a mai napi is sok katicás utalásba botlok: ma a védőnőnél egy képen volt katica.
Előtanulmány, ötletmerítés, tortaösszeállítási tippek, színezési tanácsok kérése (Kiskukta itt is szeretném megköszönni) után ilyen lett a végeredmény:




Hozzávalók


Piskótákhoz:

alsó torta: 25-26 cm átmérőjű tortakarikában 8 tojásból sütöttem meg a diós tortalapot (8 tojás, 3 ev. zsemlemorzsa, 3 ev. rételiszt, sütőpor, 8 ev. cukor, 15 dkg darát dió). Illetve lett egy rontott fehér piskótám, ami nem veszett kárba, mert egyik része (kb 3 tojásos piskótának megfelelő lap) középre az került, be így színvilágában is szép lett a belseje. Össz: 3 lap

középső torta: kb. 15 cm átmérőjű zsúrtortaformában 2 x2 tojásból 2 sima lapot sütöttem. Össz: 4 lap

felső: a rontott alsó torta feléből és egy kéttojásos négyszögletes piskótából lett kiszaggatva egy üvegpohár segítségével

Krémekhez:

az alsó: diókrém2 került bele.
Igazából jobban szeretem a sima diókrémas tortákat, de mivel ez volt az alja, tartania kellett a másik kettő súlyát is.

a középső: narancskrém2 került bele

a felső: az alsó kettőből maradt narancs- és diókrémet töltöttem bele felváltva

A fondant alá a szokásos Kiskukta-féle vaníliakrém került, amiből 2 adagot készítettem.

Diókrém2: 40 dkg margarint habosra kevertem porcukorral (abszolút ízlés szerint megy), 30 dkg darált diót 2 dl tejjel felfőztem, kihűlés után a felhabosított margarinba kevertem.

Narancskrém2: 2 tasak vaníliás pudingporból kb. 6 dl tejjel pudingot főztem. Belekerült 1 narancs reszelt héja, majd 2 narancs feldarabolt húsa. 25 dkg margarint felhabosítottam porcukorral, s ebbe kevertem bele a kihűlt narancsos-vaníliás pudingot.

Összeállatás: külön-külön fondanttal borítottam a tortákat, majd bemértem, hova kerülnek. Oda hurkapálcákat szúrtam, hogy ne egy az egyben nehezedjen a súly az alsó tortára. A hurkapálcák fölé a középső torta átmérőjénél kb. 1 cm-rel kisebb alufóliába csomagolt kartondobozból kivágott körlap került, erre rá a torta. Ugyanígy jártam el a felső tortánál is.

A díszítéshez katicákat formáztam (a pöttyöket ételfestékek festettem a testükre,) virágot szaggattam, szárat sodortam, az illesztést eltakarandó különböző méretű golyókat gömbölyítettünk (anyukám is segített). A nagy katica testét pirosra színezett fondantból készítettem, s fogvájó segítségével rögzítettem a fejet és a lábakat.
A babakocsihoz pogácsaszaggatóval szaggattuk ki a köröket, majd félbevágtuk, a felső részét ferdén még elvágtam, így lett kész a kupola. A tortákon a pöttyöket gyűszűvel szaggattuk, a babakocsi pöttyeihez kis piros golyókat gömbölyítettem, s egy orvosi spatulával körré lapítva nyomtam rá a babakocsikra. A babakocsi kereke szintén gyűszűvel lett szaggatva.

Itt szeretném megköszönni Kiskukta segítségét a piros fondant színezésével kapcsolatban!









1 megjegyzés:

Eszter írta...

Nagyon aranyos lett! Tetszik!
Ügyes vagy nagyon!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...